اخبار روز

آمادگی برای جذب سرمایه گذار طرح‌های صنعتی صادرات محور در منطقه ویژه اقتصادی کازرون

آمادگی برای جذب سرمایه گذار طرح‌های صنعتی صادرات محور در منطقه ویژه اقتصادی کازرون

۱۲:۳۹ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

در این بازدید که معاونان فنی و برنامه ریزی شرکت حضور داشتند بر تسریع در اجرای پروژه‌ها و حمایت از استقرار طرح‌های صنعتی تاکید شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ازبرنامه این شرکت برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵ پروژه زیربنایی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در مرحله اجرا قرار دارد.

سید مسعود عظیمی با بیان اینکه با بهره برداری از پروژه‌های موجود شاهد تحول در زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی کازرون هستیم گفت: پروژه‌های خاکبرداری، زیرسازی، جدول گذاری، دال گذاری، احداث دیوار سنگی و روسازی و آسفالت، احداث ساختمان اداری و گیت ورود و خروج و سردرب و نیز اصلاح و تکمیل شبکه‌های گاز و فاضلاب با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجراست.

او همچنین از آغاز عملیات اجرایی طرح احداث انباربه مساحت ۱۰۰۰ مترو ساختمان جانبی آن خبر داد و گفت: این مجموعه انبار از زیرساخت‌های گمرکی منطقه ویژه محسوب می‌شود و با بهره برداری از آن فعالیت‌های واردات و صادرات در گمرک تسهیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با تاکید بر اینکه این منطقه ویژه اقتصادی بستر ساز توسعه صنایع صادرات محور در غرب استان فارس است از آمادگی برای جذب سرمایه گذار خبر داد و گفت: این منطقه ویژه اقتصادی با توجه به موقعیت جغرافیایی و برنامه عملیاتی برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها از چشم انداز مناسبی برای جذب سرمایه گذاری و توسعه صادرات برخوردار است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه مساحت اولیه اراضی منطقه ویژه اقتصادی کازرون ۷۳ هکتار است گفت: با توجه به افق چشم انداز توسعه این منطقه ویژه اقتصادی و اینکه این مساحت کم پاسخگوی حجم سرمایه گذاری‌ها در آینده، نبود اجرای طرح توسعه اراضی به مساحت ۱۱۰ هکتار در مراحل پایانی تملک قراردارد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به انعقاد قرارداد با ۷ قرارداد سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، گفت: طرح‌های صادرات محور نظیر مجتمع تولید الکترود گرافیتی با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان، تولید تجهیزات و مخازن نفتی با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیون یورو، تولید کابل آلومونیومی با ۶۵ میلیارد تومان و طرح‌های سردخانه، سورتینگ و بسته بندی نیز در این منطقه ویژه اقتصادی در مرحله ساخت وساز قرار داردکه با بهره برداری از آنها جهش مناسبی در توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار فراهم می‌شود.

عظیمی افزود: این منطقه ویژه اقتصادی که با اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس راه اندازی شده، دارای تمام مزایای قانونی مناطق ویژه اقتصادی کشور است.
مدیر عامل و معاونان شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در سفر به شهرستان کازرون از ناحیه صنعتی جره و بالاده نیز بازدید کردند.

عظیمی در این بازدید که با حضور شماری از متقاضیان سرمایه گذاری برگزار شد بر فعال سازی این ناحیه صنعتی تاکید کرد و گفت:برای سرمایه گذاران مشوق‌هایی در نظر گرفته خواهد شد تا شاهد استقرارواحد‌های تولیدی و صنعتی در این ناحیه صنعتی باشیم.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز دراستان فارس قرار دارد.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا